איך לאפר עיניים – המדריך שיגלה לך את כל הסודות

נכתב על ידי:

שירי אמסלם, טיפולי פנים, קוסמטיקאית פרא רפואית

העיניים מהוות כצוהר לנשמה (לפחות זה מה שאומרים), כך שנשים רבות עומלות מדי יום, בכדי לאפר את העיניים בצורה מדויקת, נכונה ומחמיאה.

החדשות הטובות הן שבאמצעות שימוש בשיטות מסוימות, ניתן להשיג את המטרה ולהעניק תשובה אחת וברורה על השאלה "איך להתאפר נכון באזור העיניים?", בצורה שהינה יחסית מהירה ופשוטה.

אז להלן המדריך שיעשה לך סדר בעולם איפור העיניים:

התאמת האיפור לעיניים

לכל אחת מאיתנו יש עיניים שונות, יש כאלו שיש להן עיניים קטנות, גדולות, שקועות, נפולות, קרובות, רחוקות וכיוצא בזה. המטרה המשותפת של כל מי שמאפרת את העיניים, היא להגדיל את העיניים ולהעניק להן צורה אופטימאלית.
יש לזכור כי איפור עיניים מאפשר יצירת אשליה וזאת, במידה ומקפידים לעשות אותו נכון. לכן, יש להתאים את האיפור לצורה ולגודל העיניים. אז אם גם אתן תוהות איך מאפרים עיניים, להלן מספר דברים שחשוב שתדעו בנושא:

  • איפור עיניים רחוקות – אם המרחק בין העיניים הינו גדול יחסית, ניתן לבצע פעולות שונות אשר בכולן ליצור מראה קרוב יותר כמו: תיחום העין תוך דגש על הזווית הפנימית (ולא החיצונית) ושימוש בצלליות בהירות באזור מרכז העפעף ובצלליות כהות יותר בזווית החיצונית של העין.

  • איפור עיניים קרובות – אם המרחק בין העיניים הינו קטן יחסית ניתן לבצע פעולות כמו: שימוש במסקרה לצורך הדגשת הזווית החיצונית של העין, שימוש בצלליות כהות בזוויות החיצוניות ובצלליות בהירות בזוויות הפנימיות.

  • איפור עיניים קטנות – שימוש באיפור יאפשר להשיג תוצאה של מראה עיניים גדולות יותר. ניתן להשיג את אותה המטרה באמצעות תיחום של כל חלק מהעין בנפרד (תיחום של החלק התחתון ולאחר מכן תיחום של החלק העליון. שימוש בעיפרון בהיר לצורך תיחום פנימי של העין יכול גם הוא להשיג את התוצאה המבוקשת – ולאפשר לייצר מראה של שטח עין גדול יותר.

  • איפור עיניים גדולות – איפור עיניים גדולות אמור להתחיל בבסיס אותו כדאי למרוח על כל השטח שמסביב לעין. יש למרוח צללית בהירה על שטח העפעפיים ולאחר מכן, כדאי לבצע תיחום בצד הפנימי באמצעות עיפרון בגוון כהה.
     
  • איפור עיניים שקועות – איפור עיניים שקועות אמור לכלול שימוש במייק אפ בגוון בהיר, על מנת לטשטש את האזור השקוע. בעיניים שקועות יש להקפיד על שימוש בגוונים שהינם בהירים יותר. אלמנט נוסף אשר יכול לסייע הוא שימוש במסקרה – אשר בכוחה להקנות לעניים מראה פתוח. 

איך לאפר: מריחת צללית בצורה הנכונה

איפור עיניים בצלליות


צללית מהווה את אחד ממוצרי האיפור החשובים והמשמעותיים באיפור עיניים. אך בכדי ליהנות מכל יתרונותיה, חשוב לדעת כיצד למרוח אותה.
ראשית כל, חשוב לדעת, כי בחירת גוון הצללית אמורה להיות מותאמת לגוון העיניים, אם לדוגמא, יש לך עיניים חומות, רוב הגוונים יכולים להתאים לך. אם יש לך עיניים כחולות, ההמלצה היא להשתמש בגוונים ממשפחת הכתומים.
את מריחת הצללית, כדאי לבצע ב-3 שלבים שונים:

  • בשלב הראשון, יש למרוח שכבת בסיס: מייקאפ או קונסילר. פעולה זו מסייעת בניטרול השמנוניות ושומרת על עמידות הצללית לאורך זמן. 
  • בשלב השני, מומלץ למרוח צללית בגוון בינוני באמצעות מברשת מספר 5.
  • בשלב השלישי והאחרון, יש להניח צללית בגוון כהה יותר, בזווית החיצונית של העין, ולעשות זאת באמצעות מברשת מס 24.

תיחום העין

יצירת תיחום פנימי באמצעות עיפרון כהה, יכולה להדגיש במידה רבה את הזווית החיצונית של העין ולהחמיא לה – ולכן, שווה להשקיע ולבצע גם את הפעולה הזאת.

הדגשת הגבות

אם את מעוניינת להדגיש את הגבות. מומלץ להשתמש לצורך כך בצללית או בעיפרון גבות, על מנת להדגיש את החלק החיצוני של הגבות.

שימוש בקונסילר

קונסילר אמור להוות אחד מפריטי האיפור הראשוניים בהם כדאי לעשות שימוש בהליך איפור עיניים – וזאת במטרה לטשטש את הכתמים אשר מתחת לעיניים.
ההמלצה היא לעשות שימשו בכמות קטנה של קונסילר, לטפוח את הקונסילר לכיוון החלק הפנימי ולמרוח אותו בעזרת האצבע. לאחר השימוש בקונסילר, ניתן ורצוי לעשות שימוש גם במייקאפ, על מנת להבטיח שהאיפור ישמר לאורך זמן.

מריחת מסקרה בצורה נכונה

איפור עיניים במסקרה

ישנם מספר דגשים אשר יאפשרו לך למרוח מסקרה בצורה נכונה: ראשית כל, ההמלצה היא למרוח מספר שכבות דקות ולא למרוח שכבה אחת עבה – אשר עלולה להיראות כמו גוש דביק.
יש לבצע תיקונים ולנקות את השאריות, באמצעות שימוש במקל לניקוי אוזניים.
מעבר לכך, יש לזכור כי למסקרה יש נטייה להתייבש עם הזמן ולכן, ההמלצה היא להחליף את המסקרה אחת לפרק זמן של 3 חודשים.

שימוש באיילינר

איילינר מומלץ בעיקר עבור איפור עיניים רגילות (הוא פחות מומלץ לעיניים בולטות או סגורות). מבחינת צורת השימוש, ההמלצה היא להתחיל בתיחום הקו התחתון של העין, לאחר מכן, לעלות מעט ולא לסגור את האיילינר, בכדי לא ליצור מראה של עיניים מוקטנות.

שימת דגש על כל הפרמטרים הללו ויישומם בפועל, יאפשר לך לאפר את העיניים בצורה האופטימאלית ולהשיג תוצאה מרשימה ומחמיאה.  כמובן, שמי שהיא מרגישה שהיא רוצה לדעת יותר, תמיד תוכל להתעניין בהרשמה לסדנת איפור, אשר בכוחה ללמד בצורה מעמיקה ומקיפה את רזי האיפור, הן של העיניים והן בכלל.