מנתח פלסטי מומלץ – 5 טיפים בבחירת מנתח פלסטי

נכתב על ידי:

דנה הראל, מעצבת שיער ומאפרת

החלטתם לשפר את המראה והבנתם שקוסמטיקה זה לא מספיק והדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא על ידי פניה למנתח פלסטי. עכשיו, בכדי ליהנות מתוצאה משביעת רצון, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את המנתח פלסטי בתבונה.

תפקידו של מנתח פלסטי

רגע לפני שאתם ניגשים לשלב בחירת מנתח פלסטי, חשוב שתבינו בצורה מעמיקה מה ביותר תפקידו של המנתח ומה ההליך אשר צפוי לכם במסגרת הניתוח.
כירורגיה פלסטי מהווה למעשה כתחום התמחות בתוך תחום הכירורגיה.
בכדי לעבוד כמנתח פלסטי ולהיות מורשה לבצע ניתוחים, על הרופא לעבור הליך הכולל: סיום של 6 שנות לימודי רפואי, שנת סטאז' לצורך קבלת רישיון ולאחר מכן התמחות באורך של 6 שנים בתחום הכירורגיה הפלסטית.
רק לאחר סיום ההתמחות ומעבר מבחן עיוני ומעשי בתחום, הרופא יכול להתחיל ולעבוד בתחום.
תפקידו של המנתח הפלסטי הוא למעשה לבצע ניתוחים הן בעולם האסתטיקה והן בעולם השחזור. 
כאשר בין הניתוחים אותם הוא מוסמך לבצע: טיפול במומים מולדים מסוגים שונים, הסרה של נגעים עוריים, שחזור אחרי פציעות, טיפול בנגעים באמצעות לייזר ועוד..

כאמור, לא משנה מהי הסיבה בגינה אתם זקוקים לשירותיו של מנתח פלסטי, בכדי שתוכלו ליהנות ממענה איכותי חשוב שתקפידו לבחור את אותו מנתח פלסטי אליו תגיעו ולהלן 5 טיפים יישומיים אשר יסייעו לכם בביצוע אותה בחירה:

טיפ 1 – להקפיד על ביצוע חיפוש מקיף

כיום, הודות לרשת האינטרנט ניתן לקבל את כל המידע והפרטים על מנתחים פלסטיים מובילים, באמצעות פעולה פשוטה ומהירה אשר כוללת לחיצה על מספר כפתורים.

מומלץ לקרוא באופן קפדני ומקיף את כל הפרטים המפורסמים על המנתח, על מנת, לנסות ולקבל את התמונה המלאה לגבי אותו המנתח.

ככלל, רשת האינטרנט מהווה ככלי רכב ערך אשר יאפשר לכם לצמצם את רשימת האפשרויות ולהגיע למספר קטן של מנתחים פלסטיים אשר יכולים לספק מענה על הדרישות והצרכים שלכם מהטיפול.

טיפ 2 – לבדוק הסמכות/ תעודות של המנתח הפלסטי שהומלץ לנו עליו

מומלץ לבדוק שאותו רופא אליו פונים לצורך ניתוח פלסטי, הוא אכן מומחה בתחום של כירורגיה פלסטית. הדרך הטובה ביותר לוודא את הנושא הזה, היא לבקש ולראות תעודת מומחה מטעם משרד הבריאות. מעבר לכך, ניתן לפנות לאיגוד הישראל לכירורגיה פלסטית ולבדוק אם אותו הרופא חבר באיגוד.

חשוב להיות מודעים לעובדה, כי על פי החוק כל רופא מורשה לבצע טיפולי אסטטיים – אבל, מי שרוצה להבטיח את קבלת התוצאה הטובה ביותר, חשוב שיוודא שהוא הגיע לרופא אשר עבר התמחות פרטנית בתחום הכירורגיה הפלסטית.

בנוסף, מומלץ לבדוק שהרופא בו אתם בוחרים הינו חבר באיגוד הישראל לכירורגיה פלסטית.

טיפ 3 – לבקש ולראות דוגמאות (וכמה שיותר מהן)

כל מנתח פלסטי מוביל בתחומו, יחזיק תיק עבודות אשר כולל תמונות של לקוחות שלו, לפני ואחרי. ההמלצה תהיה לעיין ולהתעמק בכמה שיותר מהתמונות ובעיקר באלו הרלוונטיים לסוג הניתוח בגינו פניתם אליו מלכתחילה – יש לקחת בחשבון שלא כל מנתח פלסטי מתמחה באופן פרטני בביצוע של כל סוגי ניתוחים פלסטיים. בזכות הדוגמאות, ניתן לקבל את התמונה המלאה לגבי היכולות והכישורים של אותו מנתח פלסטי – ולקבל החלטה מושכלת ונבונה לגבי ביצוע הבחירה המתאימה.

טיפ 4 – לדבר עם לקוחות של המנתח

ההמלצה היא לא להסתפק אך ורק בדוגמאות, אלא גם לגשת ולדבר עם לקוחות של המנתח, לצורך קבלת המלצות – בכל זאת, הידיעה שאתם נמצאים בידיים של מנתח פלסטי מומלץ יכולה לספק לכם הרבה רוגע ושקט נפשי.

ניתן לשאול אותם שאלות שהתשובות עליהן יסייעו לכם להבין אם אכן מדובר באיש המקצוע המתאים עבור המטרה. מעבר לכך, מידת שביעות הרצון של הלקוחות, יכולה להעיד לא רק על הרמה המקצועית של אותו מנתח, אלא גם על האדיבות והרגישות שלו ללקוחות.

בעידן האינטרנט ניתן בצורה פשוטה ומהירה להיחשף למגוון רחב של חוות דעת והמלצות על מנתחים פלסטיים, מה שיכול לסייע במידה רבה בבחירת מנתח פלסטי מומלץ.

טיפ 5 – לקבוע פגישת ייעוץ מקדימה עם המנתח הפלסטי

פגישת ייעוץ עם מנתח פלסטי, תאפשר מצד אחד להתרשם באופן מקיף מהמנתח, לקבל תשובות על כל השאלות המעניינות ולשמוע את כל הפרטים על הליך הניתוח.

ישנם מקרים בהם פגישת הייעוץ תהיה ללא תשלום או התחייבות ובמקרים אחרים, הפגישה יכולה להיות כרוכה בתשלום אשר במרבית המקרים, יקוזז מעלות הניתוח (במידה ותחליטו לבחור באותו המנתח).

ההמלצה היא לערוך הכנה מקדימה לקראת אותה הפגישה – לדוגמא, אם יש שאלות שחשוב לכם לקבל עליהן תשובות מקצועיות, מומלץ להעלות אותן על הכתב, על מנת שבמהלך הפגישה תוכלו לאסוף את כל המידע המבוקש.

טיפים נוספים לבחירת מנתח פלסטי מומלץ

  • במסגרת הליך בחירת מנתח הפלסטי, כדאי ומומלץ לשים דגש גם על המקום בו הניתוח יתבצע. גם ניתוח פלסטי פשוט וקצר יהיה כרוך בהליך כירורגי לכל דבר ועניין ולכן, חשוב לוודא שהוא יתבצע בחדר ניתוח מאובזר ומורשה על ידי משרד הבריאות או בבית חולים.
  • לפני שאתם ניגשים להליך ניתוח פלסטי, חשוב לעבור סדרה של בדיקות רפואיות ולוודא שהרופא המנתח מכיר את התיק הרפואי שלכם – דבר זה רלוונטי בעיקר למקרים בהם אתם מתמודדים או התמודדת בעבר עם מחלות רקע או בעיות רפואיות כאלו ואחרות.

לסיכום

אם גם אתם עומדים לקראת ניתוח פלסטי, סביר להניח שהמטרה שלכם תהיה ליהנות מתוצאה מקצועית ואיכותית, מניתוח אשר מתבסס על טכנולוגיות מתקדמות ומההליך הקצר והיעיל ביותר.

בכדי ליהנות מכל אותם התועלות, חשוב להשקיע את הזמן והמאמצים הנדרשים על מנת לבחור מנתח פלסטי מקצועי, מנוסה ומוכשר.

יישום של כל הטיפים הללו, יסייע בבחירה מושכלת ונבונה באותו מנתח פלסטי המתאים למטרה.