עקרונות שחייבים לדעת בנוגע לשמירה על בריאות העור ומניעת קמטים

נכתב על ידי:

שירי אמסלם, טיפולי פנים, קוסמטיקאית פרא רפואית

כולנו רוצים ליהנות ממראה עור חיוני ובריא ולנסות ולדחות את תהליכי הזדקנות העור, ככל שדבר זה מתאפשר. אז החדשות הטובות שיש מספר פעולות, חלקן יומיומיות וחלקן תקופתיות, בהן ניתן לנקוט על מנת להשיג את המטרה של שמירה על בריאות העור ובין אותן הפעולות:

תזונה נכונה
יש מספר מאכלים אשר נחשבים למומלצים במיוחד עבור אנשים אשר מעוניינים לשמור על בריאות העור ולהימנע מקמטים ובין המאכלים הבולטים: ירקות ממשפחת המצליבים, דגנים מלאים, אגוזים, שמן זית, קטניות, דגים ובעיקר סלמון וסול, אשר עשירים בכמות גדולה של אומגה 3.

להרבות בשתיית מים
מומלץ לשתות לפחות בין 6 לכוסות מים בכל יום. שתיית מים, היא פעולה אשר יכולה למנוע את התייבשות והתקמטות של העור.

להקפיד על ניקיון העור
ההמלצה היא להשתמש באותם מוצרי טיפוח טבעיים על מנת לשמור ככל שניתן על ניקיון העור. יש לשטוף את הפנים עם סבון טבעי בבוקר ולייבש את הפנים היטב.
יש להקפיד על הסרת איפור מהפנים ובעיקר מאזור העיניים.

להימנע מעישון
עישון יכול לגרום לנזקי עור שונים, כתוצאה מהרס הקולגן מה שיכול לבוא לידי ביטוי בהפחתת החיוניות והגמישות של העור ובהיווצרות של קמטים.
לכן, ההמלצה היא להימנע מעישון ככל שמתאפשר.

הקפדה על שינה טובה
שינה מהווה הזדמנות לתאים להתחדש ולכן, הקפדה על מינימום של 8 שעות שינה בכל לילה,  יכולה גם היא לסייע במידה רבה בשמירה על מראה העור.

לטפח את העור
יש לא מעט מוצרי קוסמטיקה וטיפוח ייעודיים עבור עור הפנים. חשוב לבחור מתוכם את אותם המוצרים האיכותיים, אשר מותאמים באופן פרטני לסוג העור ולמצבו.
כמובן, שמוצר הטיפוח החשוב והחיוני ביותר הוא קרם לחות עשיר, כאשר, ההמלצה היא לוודא שאותו הקרם, מתבסס על חומרים טבעיים.

להימנע מהשמש
השמש מהווה את אחד מהאויבים הגדולים של העור. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לדאוג ולהימנע מחשיפה מרובה לשמש. במקרים ובהם כבר נחשפים, כדאי לעשות זאת, רק עם המיגון המתאים: קרם הגנה איכותי, כובע רחב שוליים ומשקפי שמש.

כאמור, ביצוע של כל הפעולות שהוזכרו, יאפשר לנו לשמור על מראה עור בריא, נקי וחיוני לאורך תקופת זמן ארוכה ובמקרים רבים, גם לדחות את מועד הגעתם של הקמטים.