התאמת תכשיט לכל לוק

נכתב על ידי:

דנה הראל, מעצבת שיער ומאפרת

לכל אירוע, אליו בוחרים ללכת, בין אם הוא אירוע משפחתי, חברתי, עסקי, או אפילו אם מדובר בארוחת בוקר עם חברים או סרט עם בן או בת זוג, אנחנו מחפשים את הבגדים המתאימים לאירוע, בגדים שיגרמו לנו להרגיש יפים ומכובדים, באופן שיתאים לסגנון האירוע. 

אך לא רק בגדים אנחנו אמורים לחפש, אלא תכשיטים שיכולים להתאים לסגנון הביגוד שלנו. זה בהנחה כמובן שאנחנו אוהבים לענוד תכשיטים ומעוניינים לענוד בכל אירוע, תכשיט מסוים. זו יכולה להיות טבעת, שרשרת, עגיל, צמיד או כל תכשיט אחר. זה כמובן גם יכול להיות מספר תכשיטים שונים או סט תכשיטים דומה. 

במאמר זה נציג דרכים כיצד ניתן להתאים בין תכשיטים לאירועים וכן נתייחס לסוגים שונים של תכשיטים, ובפרט לכאלה של מעצבי תכשיטים ישראלים. לפני שנצלול אל תוך העניין, חשוב לומר הבחירה בתכשיט כזה או אחר, היא איננה מחייבת. כלומר, אפשר שכל אחד ואחת יבחרו את התכשיטים המתאימים להם לאירוע מסוים, ובאירוע אחר, הם יבחרו להשתמש בתכשיטים שונים לגמרי. כל אחד על פי טעמו וסגנונו.

איך מבצעים את ההתאמה בצורה נכונה?

בשביל לבצע התאמות בין תכשיטים באופן כללי לאירוע כזה או אחר, צריך לאפיין מספר דברים. 

  • ראשית, צריך לאפיין את סוג האירוע. יש הבדל בין אירוע גדול ומשמעותי לאירוע קטן, מצומצם וצנוע. כפי שיש הבדל בין  הקהלים שאמורים להיות נוכחים באירוע, התקציב שעומד לרשות כל אחד ואחת, ומה הם מבקשים להציג. ישנם אנשים שיבחרו לענוד תכשיטים צנועים ופשוטים, אך יפים ומרשימים, לאירוע ערב, בעוד שאחרים, יבחרו לענוד תכשיטים מזהב אמיתי, עם יהלומים וכל מה שמבטא יוקרה, כשהם יוצאים לאירוע ערב, בין אם בגלל שזה מה שמצופה מהם, בין אם זה בגלל שזה עומד בתקציב שלהם ובין אם זה בגלל שזה סוג התכשיטים שהם עונדים. 
  • שנית, צריך לבחון את התכשיט על פי סוג הבגד שמבקשים ללבוש ומידת ההתאמה שלו. למשל, ישנם בגדים שיתאימו להם תכשיטים, צנועים, למשל עגיל סולידי או שרשרת עם תליון דק ותנוע, לעומת זאת, יהיו מקרים בהם נלבש בגדים יותר מורכבים, יותר ראוותנים, ולכן זה יהיה חסר משמעות אם נבחר לענוד תכשיטים בסגנון כזה. יהיה יותר הגיוני לענוד תכשיטים משמעותיים. כאלה שאפשר לראות אותם בצורה ברורה וחדה. 
  • שלישית, זה סוג החומר ממנו עשוי התכשיט ומידת ההתאמה שלו לבגדים ולאירוע. ישנם אירועים שיתאים להשתמש בזהב וישנם אירועים שיהיה נכון להשתמש בכסף או בחומרים אחרים. הכל תלוי בשאלה לאיזה אירוע אמורים להגיע ועד כמה התכשיטים יכולים להתאים לסגנון שלו.

 

תכשיטי זהב
התאמת החומר ממנו עשוי התכשיט לאירוע

 

  • ארבע, כאמור, יש הבדלים בין אירוע בוקר לאירוע ערב, מבחינת היוקרה שלו, כמו שיש הבדלים בין אירוע משפחתי לאירוע עסקי, בין אירוע חברתי כמו ארוחת צהרים עם חברים לבין מסיבה או אירוע אחר. סוג האירוע יכול להשפיע גם על בחירת הבגדים וגם על סגנון התכשיט בו בוחרים להשתמש. 
  • חמש, צריך להתייחס למיקום ולתקופה בה עורכים את האירוע. יש הבדל בין אירוע חורף לקיץ, גם מבחינת סגנון התכשיטים. הרבה פעמים בחורף, גם בגלל סוג הלבוש, בוחרים בתכשיטים יותר "סגורים" צנועים, לעומת אירועי קיץ אז לובשים בגדים קצרים וחושפניים יותר, ולכן גם התכשיטים יהיו בהתאם. 

איפה אפשר לרכוש תכשיטים של מעצבים ישראלים?

אנחנו יכולים למצוא היום הרבה מאוד מעצבי תכשיטים ישראלים, חלקם פועלים בזירה המקומית והבינלאומית, אחרים פועלים רק בזירה המקומית. הם פועלים בחנויות פרונטאליות וכן ברשת בדרכים שונות. 

כל מי שמחפש היום לרכוש תכשיטים ממעצבים ישראלים, לא יתקשה למצוא אותם, אך הוא צריך לדעת איפה לחפש וכיצד לבחור. למשל, אם בוחרים לחפש מעצבי תכשיטים באינטרנט, אזי שצריך לדעת איפה וכיצד לעשות זאת, בשביל להגיע אל מעצבים איכותיים, מקוריים, מעצבים המציעים קטלוג עשיר ומגוון של תכשיטים לגבר או לאישה (או לשניהם כמובן). 

כאמור, אפשר למצוא היום הרבה מאוד חנויות של מעצבי תכשיטים ישראלים, כמו כן, אפשר למצוא אתרי אינטרנט של מעצבים שמוכרים דרכם את היצירות שלהם. מי שרוצה, יכול גם לחפש באתרים גדולים, מקומיים ובינלאומיים, המציעים אפשרות למעצבים למכור דרכם את מרכולתם.

הבחירה צריכה להתבצע על פי סגנון, איכות, טעם ותקציב כמובן. 

 

כל המידע המוצג כאן הוא באדיבות אתר E-JEWEL